Valitse sivu

kirjoittaja

Olen 38-vuotias IT-alan ammattilainen, jolla on yli 15 vuoden kokemus palvelinratkaisujen suunnittelusta, tuotteistamisesta, käyttöönotosta ja ylläpidosta. Lisäksi olen urani aikana toiminut kuutisen vuotta kymmenhenkisen IT-yrityksen toimitusjohtajana.

Pidän itseni jatkuvasta monialaisesta kehittämisestä. Päätin ottaa tavoitteeksi oppia perinpohjin itselleni aiemman työhistorian valossa täysin vieraan aihealueen. 

Aihevalintani on nimeltään Tehokkuusmarkkinointi.  

Tällä sivustolla seurataan aiheen oppimisprosessia. Projektin kestoksi määrittelin yhden vuoden. Oppisen oheistavoitteena on tänä aikana luoda edellytykset myös tuotteistaa osaamistani. Tavoitteeni on, että pystyisin auttamaan kotimaisia pk-yrityksiä käyttämään markkinoinnin budjettiaan fiksummin ja saamaan taattuja tuloksia.

Markkinointi sinänsä on ikivanha aihe, mutta nykypäivän digimarkkinoinnin uudet mahdollisuudet, tekniikat ja niksit tarjoavat moninaisia tapoja markkinoida yritystä. Toisaalta käyttävissä olevien markkinointitapojen määrä ja termistö ovat saaneet asiaan vihkiytymättömän pyörälle päästään. Blogissa selvennän ja tuon esiin ne tärkeimmät asiat, jotka markkinoinnissa olisi syytä ottaa huomioon.

Aiemmin olen mieltänyt markkinoinnin pelkäksi kulueräksi, vaikka samanaikaisesti kuitenkin tiedostanut, että yrityksen markkinointi olisi tärkeää. Luulen etten ole ainoa, joka päättävässä asemassa on tämän dilemman kanssa pähkäillyt? 

Tästä ristiriidasta kumpusi tarve selvittää, miten markkinointiin sijoitetut eurot pitäisi käyttää, että ne toisivat yritykselle näkyviä ja ennen kaikkea mitattavia tuloksia

Tähän mennessä olen jo oppinut, että tehokkuusmarkkinointi on väline, jonka avulla dilemma saadaan ratkaistua ja markkinointiin saadaan sitä kuuluisaa maalaisjärkeä. Nimestään huolimatta tehokkuusmarkkinointi ei ole yksittäinen markkinointikeino, vaan se on suorituskykyä tuottava palkkiomalli.

Yrityksen näkökulmasta mielenkiintoista siinä on se, että siinä markkinoinnista maksetaan vain sen tuottamien tulosten perusteella

Ole mukana lukijana, kommentoijana tai uutiskirjeen tilaajana! Saat arvokasta tietoa digimarkkinoinnista ja ymmärrät miten tehokkuusmarkkinointi voi auttaa yritystäsi menestymään.

Projekti käynnistyi 1. lokakuuta 2018. 

Tervetuloa mukaan oppimaan!

Ota yhteyttä

14 + 5 =