Valitse sivu

Usein kysyttyä

Tehokkuusmarkkinointi on monille vielä hieman vieras markkinointitapa, joten avaamme tällä sivulla siihen liittyviä usein esitettyjä kysymyksiä. Mikäli et löydä vastausta omaan kysymykseesi, voit esittää sen sivulta löytyvällä lomakkeella. Pyrimme vastaamaan seuraavan arkipäivän aikana.

Mitä on tehokkuusmarkkinointi?

Tehokkuusmarkkinointi on kumppanuusmarkkinointia hyödyntävä nykyaikainen tulospohjaisen markkinoinnin muoto.

Tehokkuusmarkkinointiin kuuluvat seuraavat neljä elementtiä:

  1. Toteutuneisiin tavoitteisiin perustuva komissiomalli (CPA-elementti)
  2. Aito kumppanuus mainostajan ja julkaisijan välillä
  3. Läpinäkyvyys kanavan toiminnassa
  4. Reaaliaikainen seurantajärjestelmä

Tehokkuusmarkkinointi ei ole yksittäinen markkinointitapa tai -keino, vaan suorituskykyä tuottava palkkiomalli. Mainostaja maksaa toteutuneesta tavoitteesta etukäteen sovitun osuuden markkinoinnin kuluna.

Tavoite voi olla uutiskirjeen tilaus, yhteystietojen jättäminen tai usein tuotteen tai palvelun tilaus.

Lyhenteitä ja digimarkkinoinnin termistöä

CPC

Cost per Click. Komission suuruus (€ tai %) mainoksen klikkaamisesta.

eCPC

Effective Cost per Click. Mainostajan koitunut kustannus klikkipohjaisen komission määrästä euroina. (vrt. CPC, EPC)

EPC

Earnings per Click. Julkaisijan saaman komission määrä euroina.

SEO

Search Engine Optimization. Sivuston hakukoneoptimointi, jonka pyrkimyksenä on esim. sijoituksen parantaminen hakutuloksissa tiettyjen hakusanojen osalta.

 

Etkö löytänyt etsimääsi vastausta? Kysy tästä! 

Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä,  
joten kysy rohkeasti!